Oleksiy Korostelev, the host of the TV channel "Dozhd", was fired after his phrase about helping the mobilized Russian occupiers.

The Russian Telegram channel SOTA writes about it.

So, after the words of the journalist that the editorial office is trying to help the Russian military, in particular, with equipment, the editor-in-chief apparently made a decision to fire the TV presenter.

The wife of the editor-in-chief Tikhon Dzyadko called this decision "difficult".

It should be noted that the "Rain" TV channel, which identifies itself as an opposition channel, operates from Latvia, where the editorial team was forced to move due to the oppression of its activities.

We will remind you that the blogger from Dnipro called for the "overthrow of the government" due to the power outage, because the "genocide" is ongoing.

Read also:

  • Scenarios of the development of the war through the eyes of the West: the three main threats that Russia is preparing this winter

  • The occupiers are preparing to retreat in the Zaporizhzhia region: analysts explained what is happening there  

  • Putin cannot be a subject of dialogue with the world - Podoliak